Lampy Lazer w RAYO4x4.pl – oświetlenie dla wyprawówek, offroadu i camperów - jak wybrać własciwe światła?

Lazer to producent dodatkowego oświetlenia do samochodów, camperów, terenówek, ciężarówek i wielu innych zastosowań. Lampy Lazera to bez wątpienia produkt premium, który z powodzeniem od lat stosujemy w budowanych przez nas samochodach wyprawowych. Oto krótki przewodnik po lampach Lazer oraz poradnik, podpowiadający czym się sugerować podczas wyboru dodatkowych lamp lub lightbara do swojego samochodu.
Dlaczego Lazer to marka, którą warto znać
Lampy Lazer (producent z Wielkiej Brytanii) od lat cieszą się renomą w środowisku motoryzacyjnym — w rajdach, off-roadingu, wyprawach terenowych. Charakteryzują się wysoką jakością wykonania, starannym doborem podzespołów, dobrym systemem zarządzania termicznego i (w wielu wersjach) homologacją dopuszczającą do ruchu drogowego.
Lampy LED do auta – Lazer ma wszystko
W RAYO4x4.pl stawiamy na to, by oferta dla klientów 4×4, camperów, dostawczaków i mobilnych wypraw była kompletna — stąd w portfolio pojawiają się zarówno uniwersalne belki LED (lightbar), jak i gotowe zestawy dopasowane do konkretnego auta (grill, wsporniki, wiązki).
W tym artykule przyjrzymy się dwóm bardzo popularnym seriom Lazer: ST4 Evolution oraz Triple-R Elite Gen2. Omówimy ich parametry, zalety, zastosowania oraz akcesoria ułatwiające użytkowanie w samochodach wyprawowych i off-road.

Kluczowe cechy, które warto znać przy wyborze lamp LED typu lightbar
Zanim przejdziemy do konkretnych modeli, kilka słów wstępu: na co zwracać uwagę przy wyborze lamp LED do auta offroadowego, wyprawowego czy kampera. Najważniejsze będą oczywiście parametry mocy oświetlenia, ale często traktowane „po macoszemu” pozostałe cechy mogą być kluczowe dla trwałości, skuteczności i stabilności dodatkowego oświetlenia w samochodzie. Oto na co warto zwrócić uwagę:
1. Homologacja / dopuszczenie drogowe
Jeśli chcesz legalnie używać lamp w trybie drogowym (np. jako wsparcie świateł drogowych), istotne są normy takie jak ECE R112 / E-mark / ECE R10. Lampy pozbawione homologacji mogą być używane wyłącznie w terenie (off-road).
2. Strumień świetlny (lumeny, lux, „zakres” / zasięg)
„Lumeny” (lm) – ogólna ilość światła wypuszczona przez źródło, ale bez gwarancji skoncentrowania w konkretnym kierunku to po prostu moc lampy LED określana w jednostce lumenów
„Lux” (lx) – natężenie światła w określonym punkcie (np. linia 1 lx na odległości X m mówi: na tej odległości natężenie światła wynosi 1 luks).
Często producenci podają linie dla 0,25 lx, 0,5 lx, 1 lx – im dalej, tym lepsza lampa. Dla przykładu jeśli lampy Lazer ST4 Evolution oferują 1 luksa na odległości 278 metrów, oznacza to, że rzeczywisty, „widzialny” zasięg lamp to właśnie około 280 m.
Ważne: istotna jest tzw. Driver FOV flux – czyli efektywne lumeny w polu widzenia kierowcy (np. ±45° w poziomie, ±10° w pionie).
3. Kąt świecenia / wzór wiązki
Belki LED mogą mieć wzory „spot” (wąski, daleki zasięg), „driving / flood” (szerszy rozsył, bliżej pojazdu), lub kombinowany. W praktyce w off-roadingu często łączy się szeroki flood ze skupionym spotem. Im lepsza optyka (odbłyśniki, soczewki, redukcja strat światła), tym lepszy stosunek lumenów do użytecznego światła.


4. Moc / pobór prądu / napięcie
Lampy LED zwykle działają w zakresie 9-32 V, co umożliwia montaż zarówno w pojazdach 12 V, jak i 24 V. Ważne jest sprawdzenie, czy instalacja pojazdu (bezpieczniki, przewody) wytrzyma przepływ prądu, szczególnie w przypadku dużych belek LED. To ważne aby nie doprowadzić do przepalenia się bezpieczników, nadmiernego zużycia akumulatora lub po prostu zwarcia i spalenia instalacji.
5. Chłodzenie i zarządzanie termiczne
LED-y tracą wydajność przy wysokiej temperaturze. Dobre lampy w technologii LED mają zoptymalizowane radiatory, inteligentne systemy modulacji termicznej (ograniczanie mocy w wysokiej temperaturze) itp.
Wszystko po to, aby odpowiednio zarządzać temperaturą pracy lamp, by utrzymać ich wydajność, ale też zapewnić im bezawaryjność i wysoką trwałość, nie rezygnując z optymalnej mocy świecenia. Dobrym rozwiązaniem zwykle jest konstrukcja obudowy w taki sposób, by ta podczas jazdy spełniała zadanie radiatora i odprowadzała nadmiar ciepła.


6. Trwałość – obudowa, soczewka, uszczelnienie
W terenie bardzo istotna jest odporność na wodę, kurz, wibracje – standardy typu IP67, IP68, IP69K, mocna soczewka poliwęglanowa z powłoką ochronną, która oprze się uszkodzeniom mechanicznym i zarysowaniom. W przypadku znacznie tańszych produktów i podróbek zwykle dużym problemem jest właśnie szczelność – nienajlepiej zaprojektowane i uszczelnione lampy mają tendencję do przeciekania i parowania, co może doprowadzić do ich awarii. W przypadku Lazera reklamacje i zwroty gwarancyjne z powodu parowania lub przeciekania są wyjątkową rzadkością.
7. Akcesoria i możliwość sterowania
Dzięki dodatkowym akcesoriom lampy Lazer pozwalają na obsługę za pomocą Bluetooth jak również proste połączenie ze sterowaniem świateł drogowych, a dodatkowe tryby (światła pozycyjne, robocze) pozwalają na wykorzystywanie ich na różne sposoby i w różnych miejscach.
– Wiązki z przekaźnikami, bezpiecznikami
– Moduły CAN / sterowniki bluetooth / aplikacje mobilne
– Przełączniki, czujniki zmierzchu, systemy automatycznego włączania
– Uchwyty, mocowania dachowe, listwy montażowe
Dobrze dobrana lampa to nie tylko duża liczba lumenów, ale optymalna konstrukcja, dobra optyka, chłodzenie oraz kompatybilność z instalacją elektryczną pojazdu.


Lazer ST4 Evolution (kompaktowa, uniwersalna opcja)
Jest to jeden z najczęściej wybieranych modeli Lazer do auta 4×4, dostawczaka, pick-upa czy kampera. Dyskretny, ale efektowny wygląd, bardzo dobre parametry, łatwy montaż i obsługa to duże zalety tego rozwiązania.
Parametry i osiągi
- Zakres napięcia: 10–32 V
- Moc: ~47 W
- Pobór prądu przy 14,4 V: ok. 3,3 A
- Strumień światła (surowy): ~4 136 lumenów
- Linia 1 lx: ok. 278 m
- Linia 0,25 lx: ok. 555 m
- Kąt wiązki horyzontalny: 40°
- Temperatura barwowa: ~5000 K, wybrana dla ostrości i komfortu
- Stopień ochrony: IP68 / IP69K w różnych wersjach
- Waga: ok. 670 g
Jest też wersja z homologacją (E-mark / ECE R112) dla użycia jako światło drogowe.
Zastosowania i zalety
Kompaktowy rozmiar (204 mm szerokości) sprawia, że łatwo zamontować ją w grillu, nad zderzakiem, na relingach dachu, a także w ograniczonych przestrzeniach – np. pod zderzakiem. Wersje z homologacją pozwalają legalnie wspomagać światła drogowe. Dobrze sprawdza się na trasach typu „droga nocna w lesie”, jako światło do jazdy poza miastem.
Komponenty wysokiej klasy: zoptymalizowane chłodzenie, soczewka poliwęglanowa z powłoką ochronną, obudowa aluminiowa, ochrona przed dostępem wody i pyłu. Obsługuje napięcia 12 V i 24 V, co czyni ją uniwersalną do aut osobowych, ciężarowych, dostawczych i kamperów.

Lazer Triple-R Elite Gen2 – duża moc, zasięg, idealne do off-roadu i nie tylko
Serie Triple-R Elite Gen2 to lampy klasy wyższej – dla tych, którzy chcą maksymalnej wydajności podczas jazdy w terenie, na wyprawach, w rajdach off-road, ale też podczas pracy – w samochodzie dostawczym, pickupie, camperze.
Parametry i osiągi na przykładzie modelu Triple-R 750 Elite Gen2
- Napięcie: 10–32 V
- Moc: 56 W
- Pobór prądu: ~3,8 A przy 14,4 V
- Strumień światła: ~5068 lumenów (wartość producenta)
- Zasięg: linia 1 lx do 517 m, linia 0,25 lx do 1033 m (wg producenta)
- Temperatura barwowa: 5000 K
- Klasa ochrony: IP68, soczewka poliwęglanowa
- Waga i gabaryty: długość 230 mm, wysokość 73 mm, głębokość 105 mm, masa ~1 kg
- Uwaga: model jest homologowany jako światło drogowe
Lampy LED do auta - zastosowania i zalety lightbarów i świateł roboczych
Idealny do jazdy w bardzo trudnym terenie, na długie proste, na pustkowiach i podczas nocnych wypraw. Wysoki zasięg pozwala omijać przeszkody z dużym zapasem. Konstrukcja skupiona na wydajności: zoptymalizowane przetwarzanie termiczne, minimalizacja strat optycznych, solidne materiały.
Możliwość montażu na dachu auta, w grillach i atrapach, na bokach samochodu, w zderzaku oraz w wielu innych miejscach. W off-roadzie często łączy się duże belki typu Triple-R z mniejszymi lampami “flood” bliższego zasięgu by uzyskać optymalne oświetlenie stref dalekich i bliskich.


Sterowanie inteligentne: moduł CAN i inne “smart” dodatki
Aby w pełni wykorzystać potencjał lamp LED w pojeździe wyprawowym/off-road, warto zastosować dodatkowe moduły sterujące:
Moduł CAN / sterownik z aplikacją mobilną
Umożliwia włączanie/wyłączanie lamp z poziomu aplikacji w smartfonie, regulację jasności, trybów, harmonogramów, integrację ze światłami pojazdu. Dla użytkownika oznacza to: wygodę, czystsze wnętrze (brak dodatkowych przełączników), możliwość ustawień automatycznych.
Przekaźniki i rozdzielacze mocy
Solidne przekaźniki (odizolowane od oryginalnej instalacji), przewody o odpowiednim przekroju, bezpieczniki – to podstawa bezpiecznej instalacji wysokoprądowej. To ważne, by nie „przestrzelić się” z poborem prądu i możliwościami oryginalnej instalacji samochodu. Gdy sytuacja tego wymaga (przez większą ilość dodatkowych lamp lub wysoki pobór prądu – np. przy lampach o większej mocy) warto rozważyć rozbudowanie fabrycznej instalacji o dodatkowe źródło prądu oraz system zarządzania energią, który zapobiegnie ewentualnym awariom lub niedoborom prądu.
Czujniki zmierzchu / automatyczne włączanie
Lampy mogą włączać się automatycznie w warunkach słabego oświetlenia, co bywa przydatne w zmiennych warunkach pogodowych.
Systemy monitorowania temperatury / cut-off
Gdy lampa się przegrzewa, moduł może ograniczyć moc lub wyłączyć część diod, by chronić LEDy.
Dodatkowe światła pomocnicze – ledbary, work lights
Lazer posiada bardzo szeroką ofertę dodatkowego oświetlenia do właściwie każdego rodzaju samochodu. Od samochodów osobowych, SUV-ów, terenówek, pickupów, busów, vanów i camperów, po ciężarówki, samochody dostawcze, rajdówki, quady i pojazdy side-by-side. Trudno pomieścić tu wszystkie możliwe rodzaje lamp i świateł, dlatego polecamy zajrzeć na lazerlamps.com/pl i zapoznać się z kompletną ofertą Lazera. W naszym sklepie RAYO4X4.PL znajdziesz większość produktów Lazera do samochodów terenowych, 4x4, wyprawówek i kamperów – zarówno tych dedykowanych jak i uniwersalnych – o bardzo szerokim zakresie zastosowań.
- Lampy robocze (work lights) montowane z tyłu auta, w kamperze
- Halo / reflektory punktowe – do doświetlenia konkretnej strefy (np. dojazd, punkt orientacyjny)
- Oświetlenie LED podwozia / boki auta – ułatwia manewry lub prace nocą
- Listwy LED do wnętrza kampera – spójny system oświetleniowy zasilany z jednej instalacji
Zintegrowanie lamp Lazer z resztą systemu pojazdu (sterowanie, automatyka) podnosi komfort i bezpieczeństwo — szczególnie w warunkach ekspedycyjnych, nocnych lub zmiennych.


Przykład zastosowania w pojeździe wyprawowym / kamperze
Wyobraźmy sobie kamper 4×4 albo van przerobiony na campervana – załóżmy, że mamy samochód 12 V z instalacją przewidzianą do montażu dodatkowych akcesoriów. Dodatkowe oświetlenie to często jedno z podstawowych i najważniejszych modyfikacji w tego typu samochodzie. Dzięki nim możemy spędzać czas w pobliżu kampera również po zmroku, wykonywać różne prace, grillować czy po prostu odpoczywać na leżaku czytając książkę i relaksując się przy lampce wina.
Propozycja konfiguracji oświetlenia samochodu wyprawowego/campera:
- Montujemy na dachu belkę Triple-R Elite Gen2 jako główne światło do jazdy nocnej. Ze względu na mocną konstrukcję i zasięg to idealne światło na bezdroża.
- Dodatkowo na przodzie pojazdu (grill lub nad nim) montujemy parę ST4 Evolution jako wspomaganie doświetlenia bocznego i średniego zasięgu.
- Sterowanie obu lamp realizujemy przez moduł CAN + aplikacja mobilna – pozwala to włączać tylko ST4 na miękkim trybie w ładnych warunkach, a w ekstremie włączać maksymalny tryb Triple-R.
- Na boku kampera/wyprawówki instalujemy lampę roboczą, która współdziała z całością systemu (ten sam przekaźnik, ta sama instalacja) – idealne przy rozładunku, nocnych pracach.
- Całość zabezpieczona jest przewodami, przekaźnikami, bezpiecznikami – z uwzględnieniem maksymalnego poboru mocy wszystkich lamp.
Taka konfiguracja pozwala elastycznie dopasowywać oświetlenie do warunków trasy (off-road vs normalna droga) i maksymalizować komfort w ekspedycjach.
Lampy, ledbary i światła LAZER w RAYO
Poniżej znajdziesz nasze najpopularniejsze propozycje z oferty LAZER dostępne w naszym sklepie. Wachlarz produktów Lazera w naszym sklepi liczy ponad 230 pozycji – z pewnością znajdziesz u nas to, czego szukasz. Zapraszamy!







Polecane

Uchwyt stabilizujący do oświetlenia LAZER serii Triple-R, ST/T Evolution

Listwa świetlna LED Lazer ST12 Evolution

Listwa świetlna LED Lazer Linear-12 Standard

Listwa świetlna LED Lazer Linear-18 Standard

Zestaw dwóch lamp LAZER Linear 6 z systemem montażu w fabrycznym grillu - Volkswagen Caddy (2015-)

Zestaw dwóch lamp LAZER ST4 Evolution z systemem montażu w fabrycznym grillu - Land Rover Discovery V (2017 -)

Zestaw dwóch lamp LAZER ST4 Evolution z systemem montażu w fabrycznym grillu - Volkswagen T6.1 (2019 -)

Zestaw dwóch lamp LAZER ST4 Evolution z systemem montażu w fabrycznym grillu - Toyota Hilux (2018 -)

LAZER ZESTAW DWÓCH LAMP TRIPLE-R 750 ELITE GEN2 Z SYSTEMEM MONTAŻU W FABRYCZNYM GRILLU - FORD TRANSIT (2019 - )

Lampa robocza LED Lazer Utility-45 Gen2 SLIM

Listwa świetlna LED Lazer Triple-R 750 - Gen2

Listwa świetlna LED Lazer Triple-R 750 Elite - Gen2

Listwa świetlna LED Lazer Triple-R 1000 - Gen2

Listwa świetlna LED Lazer Triple-R 28 Elite Gen2

Wiązka do podłączenia pojedynczej lampy 12V o wysokim napięciu - LAZER T-Evolution , Triple-R (Gen2)

Wiązka do podłączenia pojedynczej lampy 12V - serii LAZER UTILITY

Wiązka do podłączenia dwóch lamp 12V - serii LAZER UTILITY

Przedłużenie wiązki - 3m do lamp LAZER ST, Linear, Triple-R - 2-PIN

Przedłużenie wiązki - 3m do lamp LAZER Linear 12/18, Triple-R Gen2 - 3-PIN

CANM8 Duo - do lamp LAZER Triple-R Smartview

Listwa świetlna LED Lazer Linear-18 Elite z funkcją Low Beam Assist, zestaw z wiązką elektryczną

Listwa świetlna LED Lazer Triple-R 1000 Elite z i-LBA - Gen2

Listwa świetlna LED Lazer Triple-R 1250 Elite z i-LBA - Gen2 - zestaw z wiązką elektryczną

Zestaw dwóch lamp LAZER TRIPLE-R 750 Elite (Gen2) z systemem montażu w fabrycznym grillu - Toyota Hilux (2021 -)

Zestaw dwóch lamp LAZER Linear 6 Elite z systemem montażu w fabrycznym grillu - Toyota Hilux (2021 -)

Okrągła lampa LED Lazer Sentinel 9” Standard ze światłem pozycyjnym - czarna

Czarna osłona lampy LED Sentinel

Bursztynowa osłona lampy LED Sentinel

Soczewka rozszczepiająca wertykalna 15° - LAZER ST Evolution

Czarna osłona lampy LED Triple-R 750 (Gen2)

Zestaw dwóch lamp LAZER Linear 6 Elite z systemem montażu w fabrycznym grillu - Isuzu D-Max (2021 -)

Zestaw dwóch lamp LAZER Linear 6 z systemem montażu w fabrycznym grillu - Isuzu D-Max (2021 -)

Zestaw dwóch lamp LAZER Linear 6 z systemem montażu w fabrycznym grillu - RAM 1500 (2019 -)

Zestaw dwóch lamp LAZER TRIPLE-R 750 Elite (Gen2) z systemem montażu w fabrycznym grillu - Ford Ranger (2016 - 2019)

Zestaw dwóch lamp LAZER TRIPLE-R 750 Elite (Gen2) z systemem montażu w fabrycznym grillu - Toyota Hilux (2015 - 2021)

Zestaw dwóch lamp LAZER TRIPLE-R 750 (Gen2) z systemem montażu w fabrycznym grillu - Mercedes-Benz Vito (2014 - 2020)

Zestaw dwóch lamp LAZER TRIPLE-R 750 (Gen2) z systemem montażu w fabrycznym grillu - Renault Trafic (2019 -)

Zestaw dwóch lamp LAZER TRIPLE-R 750 (Gen2) z systemem montażu w fabrycznym grillu - Renault Master (2019 -)

Zestaw dwóch lamp LAZER TRIPLE-R 750 Elite (Gen2) z systemem montażu w fabrycznym grillu - Renault Master (2019 -)

Zestaw dwóch lamp LAZER TRIPLE-R 750 Elite (Gen2) z systemem montażu w fabrycznym grillu - VW T6.1 (2019 -)

Zestaw dwóch lamp LAZER TRIPLE-R 750 (Gen2) z systemem montażu w fabrycznym grillu - VW T5 (2010 -)

Zestaw dwóch lamp LAZER TRIPLE-R 750 Elite (Gen2) z systemem montażu w fabrycznym grillu - VW T5 (2010 -)

Zestaw dwóch lamp LAZER TRIPLE-R 750 Elite (Gen2) z systemem montażu w fabrycznym grillu - Toyota LC200 Series (2015 -)

Zestaw dwóch lamp LAZER TRIPLE-R 750 Elite (Gen2) z systemem montażu w fabrycznym grillu - Land Rover Defender (2020 -)

Zestaw dwóch lamp LAZER TRIPLE-R 750 Elite (Gen2) z systemem montażu w fabrycznym grillu - Land Rover Discovery4 (2014 -)

Zestaw dwóch lamp LAZER TRIPLE-R 750 Elite (Gen2) z systemem montażu w fabrycznym grillu - Fiat Ducato (2014 -)

Lampa robocza LED Lazer Utility-25 MAXX

Listwa świetlna LED Lazer Linear-36 Elite

Okrągła lampa LED Lazer Sentinel 9” Elite ze światłem pozycyjnym - czarna

Zestaw okablowania Lazer Two-Lamp 2-Pin Superseal 12V

Zestaw lamp do montażu w fabrycznym grillu LAZER ST4 Evolution - Toyota Land Cruiser 250 (2024- )

Zestaw lamp LED do montażu w grillu LAZER Triple-R 750 Gen2 do Ineos Grenadier

Okrągła lampa LED Lazer Sentinel 9” Elite Gen2 - czarna

Listwa świetlna LED Lazer Linear-6 Elite+

Okrągła lampa LED Lazer Sentinel 9” Standard ze światłem pozycyjnym - biała

Okrągła lampa LED Lazer Sentinel 7” Standard bez świateł pozycyjnych - czarna

Okrągła lampa LED Lazer Sentinel 7” Elite ze światłem pozycyjnym - czarna

Listwa świetlna LED Lazer ST4 Evolution

Listwa świetlna LED Lazer ST8 Evolution

Listwa świetlna LED Lazer T16 Evolution

Listwa świetlna LED Lazer T28 Evolution

Listwa świetlna LED Lazer Triple-R 750 Beacon

Listwa świetlna LED Lazer Triple-R 1000 Beacon - Gen2

Listwa świetlna LED Lazer Triple-R 1250 - Gen2

Listwa świetlna LED Lazer Triple-R 1250 Elite+ Gen2

Listwa świetlna LED Lazer Triple-R 24 Elite+ Gen2

Listwa świetlna LED Lazer Linear-18 Elite+

Listwa świetlna LED Lazer Linear-42 Elite

Listwa świetlna LED Lazer Triple-R 750 Wide - Gen2

Okrągła lampa LED Lazer Sentinel 9” Highline Gen2 ze światłem pozycyjnym - czarna

Listwa świetlna LED Lazer AIR-55

Listwa świetlna LED Lazer Glide Elite

Listwa świetlna LED Lazer Glide Standard ze światłem pozycyjnym

Listwa świetlna LED Lazer RP Hyperspot

Listwa świetlna LED Lazer Carbon-6 Spot (Gen3)

Listwa świetlna LED Lazer Carbon-4 Spot (Gen3) - montaż frontowy

Listwa świetlna LED Lazer Carbon-4 Drive (Gen3) - montaż frontowy

Listwa świetlna LED Lazer Carbon-2 Drive (Gen3) - montaż boczny

Listwa świetlna LED Lazer Carbon-2 Drive (Gen3) - montaż frontowy

Lampa robocza LED Lazer Utility-50 (z funkcją lampy ostrzegawczej i czerwonego światła tylnego)

Lampa robocza LED Lazer Utility-50 (z funkcją lampy ostrzegawczej)

Lampa robocza LED Lazer Utility-50 (z funkcją czerwonego światła tylnego)

Lampa robocza LED Lazer Utility-80 Gen2 ADR SLIM

Lampa robocza LED Lazer Utility-80 Gen2 ADR WIDE

Lampa robocza LED Lazer Utility-80 HD z regulacją jasności

Listwa świetlna LED Lazer Linear-24 Elite Double E-Mark

Interfejs LAZER Canny (Direct Connect)

Zestaw dwóch lamp LAZER TRIPLE-R 750 Elite (Gen2) z systemem montażu w fabrycznym grillu - Volkswagen Amarok (2023 -)

Lazer Interfejs sterowania oświetleniem Canny Can
