BLOKADA ARB
Blokada ARB
Poszukujesz blokady mostu? Oferujemy największy wybór blokady mostu jak i wielu innych produktów w kategorii Off Road. Blokada arb to najlepsze blokady mostów do samochodów 4x4. Produkuje je firma ARB do samochodów terenowych na obie osie. Blokada jest załączana pneumatycznie, niezbędny jest montaż kompresora. Włączenie z kabiny samochodu powoduje zablokowanie obu półosi. Skutkiem tego jest przeniesienie napędu na obydwa koła. Szczególnie się to przydaje w sytuacji grząskiego podłoża lub utraty przyczepności do niego. Włączenie oraz wyłączenie nie wymagają zatrzymania. Powinno się jednak zachować dotychczasowy kierunek jazdy prosto. Skuteczne jest to do jazdy zarówno do przodu jak i w tył. Po wyłączeniu blokady mamy znowu ponownie mechanizm różnicowy.
Blokady mostów ARB
będące szczytowym osiągnięciem australijskich projektantów – wykonane z najwyższą jakością, dbałością o szczegóły oraz wykorzystując koła zębate o największej wytrzymałości, są bezapelacyjnie najtrwalszymi i najwytrzymalszymi blokadami pneumatycznymi na rynku. Wymagania: Standardowe dyferencjały otwarte w samochodzie są zaprojektowane tak, aby każde koło, mogło pracować niezależnie, eliminując w ten sposób opory podczas skręcania. W terenie, staje się to ogromnym problemem, kiedy cała moc silnika przekazywana jest najczęściej na koło, które ma najmniejsze opory, czyli najmniejszą przyczepność. Nowsze pojazdy ze szperą o ograniczonym poślizgu mogą zaoferować pewną poprawę, ale i one nie gwarantują najlepszej przyczepności. Automatycznie blokujące się dyferencjały mają również swoje wady. Oprócz hałasu przy przełączaniu, mogą również powodować problemy przy poruszaniu się po asfalcie i autostradach.
Rozwiązanie:
Blokady pneumatyczne ARB
stworzono, aby zapewnić 100% przyczepność na każde żądanie kierowcy, bez spadku bezpieczeństwa i wygody jazdy autostradą, ARB Air Lockers do pracy wymagają zastosowania kompresora ARB służącego do włączenia lub wyłączenia, solidnej i pewnej blokady wewnątrz mechanizmu różnicowego. Takie rozwiązanie umożliwia ustawienie 100% blokady napędów w aucie, czyli jego maksymalnej przyczepności a wszystko poprzez naciśnięcie jednego przycisku na desce rozdzielczej pojazdu. Zaletą blokad pneumatycznych jest ich budowa i montaż wewnątrz dyferencjału, który zapobiega obracaniu się mechanizmu różnicowego, a co za tym idzie uniemożliwia półosiom obracanie się niezależnie od siebie. Oba koła na jednej osi obracają się wtedy ze stałą prędkością utrzymując maksymalną możliwą przyczepność. Po ponownym naciśnięciu włącznika, układ działa jak standardowy dyferencjał „otwarty”.
Dostęp i instalacja:
Blokady ARB
są obecnie dostępne w ponad 100 konfiguracjach do szerokiej grupy samochodów 4x4 produkowanych na rynkach całego świata. Mogą być instalowane zarówno w przedniej jak i tylnej osi pojazdu. Instalacji należy dokonywać w wyspecjalizowanym warsztacie, choć żadne specjalne, narzędzia nie są potrzebne do ich montażu i w zupełności wystarcza wiedza dotycząca naprawy i wymiany seryjnego mechanizmu różnicowego. ARB oferuje kilka rodzajów kompresorów pozwalających nie tylko na uruchamianie blokady, ale również do pompowania kół i zasilania innych urządzeń pneumatycznych.