ARB Old Man Emu MT64 – złoty środek wśród zawieszeń do offroadu

2025-02-14
ARB Old Man Emu MT64 – złoty środek wśród zawieszeń do offroadu

Old Man Emu to zawieszenia, których nie trzeba przedstawiać miłośnikom offroadu, samochodów 4x4 i overlandingu. Marka należąca do ARB od lat oferuje topowe produkty do terenówek. Do niedawna w ofercie mogliśmy znaleźć jedynie dwa modele zawieszeń OME dla mniej i bardziej wymagających klientów. W ubiegłym roku dołączył do nich nowy produkt - MT64. Co oferują i dla kogo są nowe amortyzatory OME MT64?

Sprężyny, amortyzatory, resory piórowe i paraboliczne, a do tego systemy montażowe, adaptery, wahacze, amortyzatory skrętu, pneumatyka, a nawet wzmocnienia zwiększające DMC – Old Man Emu ma wszystko czego potrzeba, żeby zbudować auto terenowe z prawdziwego zdarzenia. W ofercie OME znajdziesz produkty zarówno uniwersalne, jak i dedykowane do konkretnych samochodów.

Zawieszenie to podstawa

 Podstawą każdego zawieszenia są oczywiście amortyzatory, a do tej pory ARB oferowało dwa rodzaje amortyzatorów OME – nieco tańsze Nitrochargery dla mniej wymagających klientów oraz topowe BP-51 oferujące duży zakres regulacji i większe możliwości w terenie i większą wytrzymałość. Do niedawna brakowało czegoś pośrodku – amortyzatorów plasujących się pomiędzy podstawowymi Nitrochargerami, a topowymi BP-51. ARB postanowiło zaradzić tej sytuacji i w ubiegłym roku zaprezentowało nowe amortyzatory MT64,, które ma być złotym środkiem.

OME MT64 mają stanowić nie tylko doskonałe rozwiązanie dla komfortu jazdy na co dzień, po utwardzonych drogach, ale też duże możliwości i wysoką wytrzymałość podczas pokonywania bezdroży.

 

Konstrukcja OME MT64

Konstrukcyjnie MT64 wykorzystują rozwiązania zaczerpnięte z topowych BP-51. Obudowa wykonana jest z wysokiej jakości aluminium lotniczego - odpornego na uszkodzenia i korozję, ale też lekkiego. Dodatkową zaletą zastosowania aluminium jest znacznie szybsze odprowadzanie ciepła, co sprawia, że parametry jego pracy nie pogarszają się w trudnych warunkach. Zawieszenie może pracować znacznie dłużej, a generowana podczas intensywnej pracy w terenie temperatura nie wpływa na jego amortyzację.

Wykorzystane w OME MT64 aluminium odprowadza ciepło nawet 15 razy szybciej! Wewnętrzna konstrukcja MT64 oparta jest na dużym tłoku pracującym w cylindrze o średnicy 64 mm, dzięki czemu amortyzator wykorzystuje znacznie większą ilość oleju niż tradycyjne zawieszenia. To sprawia, że amortyzator zachowuje się znacznie stabilniej nawet w bardziej wymagających warunkach.

Przeczytaj również: OME - australijska legenda

Tłok skonstruowany jest w taki sposób, by zniwelować wszystkie uderzenia nawet podczas maksymalnego rozciągnięcia lub maksymalnej kompresji amortyzatora. Zewnętrzna obudowa z aluminium w przypadku przednich amortyzatorów typu coilover (McPherson – amortyzator ze sprężyną) jest dodatkowo nagwintowana, aby umożliwić ustawienie napięcia wstępnego sprężyny i dopasowanie jego amortyzatora do dodatkowego obciążenia. Dostępne jest 6 pozycji – każda zmienia wysokość o 5 mm odstęp.

 

OME MT64 - do jakich samochodów?

Amortyzatory OME MT64 zostały zaprojektowane z myślą o najpopularniejszych modelach samochodów terenowych i użytkowych. Oprócz dedykowanych konkretnym modelom zestawów możesz również wybierać zależnie od charakterystyki – Medium, Heavy oraz long. W naszej ofercie znajdziesz dedykowane zestawy do większości popularnych na polskich drogach i bezdrożach terenówek takich jak:

  • Toyota Hilux Revo – od 2016 roku
  • Toyota Land Cruiser – modele z serii 70, 150, 300. W okolicach kwietnia 2025 pojawią się też warianty do nowej Toyoty Land Cruiser 250
  • Toyota Tundra – od 2022
  • Toyota FJ Cruiser
  • Toyota Tacoma – od 2005
  • Ford Ranger – od 2022
  • Ford F150 Raptor – od 2021
  • Volkswagen Amarok – od 2023

Poniżej znajdziecie aktualny pełny wybór dostępnych wariantów amortyzatorów OME MT64 w naszym sklepie.

Polecane

Zaufane Opinie IdoSell
4.88 / 5.00 120 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2025-02-17
Ok
2025-01-30
Wszystko poszło zgodnie z planem lotu :)
pixel